tisdag 15 september 2020

Bolt Action - Plastic Afrika korps Warlord Games

 Från det ena frontavsnittet till det andra; 

För ett bra tag sedan så införskaffade jag mig en ask med Afrika korps infanteri från Warlord Games. Jag tvekade först till ett köp då jag byggt det mesta jag har till DaK på figurer från Perry Miniatures. Trots detta så kunde jag uppenbarligen inte låta bli ett köp för lådan införskaffades ändå. Jag gillade det jag fick se när jag öppnade och plockade ur askens innehåll. Välgjorda och detaljerade figurer och tillbehör gjorde att jag inte direkt ångrade mitt köp. Det enda som jag kanske kan hänga upp mig på är att det gott kunde funnits fler alternativ på armar. De flesta som finns med håller redan i ett vapen av något slag eller är armar som håller i exempelvis ett magasin till en smg. Min önskan är att det ingått fler armar med händer där du själv kan klistra dit tillbehör. Som det är nu så plockade jag en del från min bitz box där saker från främst German Blitzkrieg-setet kom till användning. Jag ville även ha en MG34 LMG i min enhet men den som ingår i asken fungerar endast om skytten är i en liggande posé vilket jag helst inte vill ha i vanliga enheter så där fick jag fick bygga mig en av delar från ovan nämnda Blitzkrieg-låda.      

En rolig och charmig sak med den här boxen är Warlords nostalgiska flört med Airfix klassiska plastsoldater från 70-talet. Delarna gör inte att figurerna blir identiskt lika som de gamla plastgubbarna men dom påminner ändå tillräckligt mycket för att man ska bli glad.  

När det kommer till själva målningen så bestämde jag mig för att ge soldaterna lite av en rag-tag-look. Jag använde mig av ett flertal färger på uniformerna för att simulera olika utgivningar/versioner av uniformer samt solblekningar. Några civila snusnäsdukar har också smugit sig in.  




Jag gillar den här lådan och tycker att den är ett bra köp om man är sugen på att måla Afrika Korps. 30 figurer i plast med möjlighet till NCO:s, LMG-team, Anti-tank rifle och light mortar är inte fel. Det finns även möjligheter till att bygga figurer med dom klassiska tropiska hjälmarna som är så snygga. 


 
Ha en fortsatt bra dag och tack för att ni kikade in! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar