tisdag 4 augusti 2020

The Great Wargaming Survey 2020

Under min drygt månadslånga frånvaro från bloggen så har Blogger passat på att ändrat en del på sitt utseende och funktioner.
Jag hoppas därför att dagens inlägg, som är det första jag gör efter denna ändring, inte ser helt kasst ut!     

Fast att vi bara är inne i början av augusti så närmar sig ändå sommaren sig sitt slut.
Reklam och uppmaningar i stil med back to school och back to work plopppar upp som svampar ur jorden och fast att man vet att det snart är dags så gör jag ändå ett försök att tänka att det fortfarande är sommar!  
Förutom att jobba så har jag för egen del mest roat mig med att måla upp en hög nya figurer som jag förhoppningsvis kan få glädje av under hösten. 
Jag har även haft nöjet att få spelat ett par partier gubbspel och läst några böcker vilket verkligen varit avkopplande. 
Oavsett om du har semester eller om du är tillbaka på ditt arbete så skulle jag vilja uppmana dig till att försöka delta i WSS stora och årliga undersökning om dina figurspels-vanor och intressen.
Resultatet av dessa undersökningar brukar vara intressant att läsa och ger en liten hint om trender, popularitet och vart vår hobby med spelfigurer är på väg just i detta nu. 

Ha en bra dag och tack för att ni tittar in på bloggen då och då!   





Dear history fan!,

The seventh edition of the Great Wargaming Survey is here, running till the end of August.

As always, we're asking you to take a few minutes of your time to let us know what YOU think about wargaming. We'll be using the results to try and track trends and changes in the hobby, with the results published online in a variety of ways and perhaps an academic paper as well!

Besides our undying gratitude for completing the survey, everyone who completes the survey gets a 20% discount coupon for our webshop, a bunch of articles selected from the fifty+ issues of WSS I edited, and of course you get a chance to win a number of interesting prizes, including boxed sets, books from various publishers and of course subscriptions to Wargames, Soldiers & Strategy or our other magazines. So why not take a few minutes now to help us out- it's fast, fun and might net you some free goodies!

Kind regards

Guy Bowers
Editor, Wargames, Soldiers & Strategy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar