måndag 31 augusti 2020

Black Powder uppdatering (Del 6)

Tänkte flika in en snabb uppdatering med hur det gått med mitt Black Powder-projekt som jag sjösatte för ganska exakt ett år sedan.

När jag först införskaffade Waterloo-lådan så kunde jag väldigt väldigt lite om Napoleonic-eran. Det har därför varit en rolig och lärorik resa där jag emellanåt nästan suttit mer med näsan i böcker och framför olika digitala plattformar där jag sökt fakta och bilder på uniformsdetaljer. Från första början så var det meningen att jag skulle hålla mig till boxens innehåll men jag upptäckte snabbt att det blev ganska enformigt att göra så. Jag tror att jag började med att köpa en command-enhet för att kunna placera en flagga i den första enheten och därifrån köpte jag på mig ännu fler paket med gubbar! Det som ändå är ok med detta är att jag lyckats köpa de flesta saker relativt billigt (återigen, det här är inte det nutida Games Workshops prisbilder) och jag har även upptäckt hur trevligt det är med Perry Miniatures fantastiskt fina figurer. 


Även om allt jag målat säkert inte är 100% korrekt vid en historiskt granskning så är jag nöjd med hur det ser ut när det ställs fram på ett spelbord och det är alltid mitt prioriterade mål när jag stänker färg på figurer. Jag har heller inte satt någon press på mig själv när det kommit till målandet. Jag har pysslat med mycket annat samtidigt som jag haft Franska Napoleanska styrkor som stått och blängt på mig bredvid pysselbordet.

Nästa sak som ska målas är ännu en kanon från Victrix miniatures men jag har som sagt ingen brådska. Först ska jag fortsätta med det som ska bli en ny armé till Bolt Action. 


Ha en bra dag och tack för att du läser min blogg!                


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar