söndag 18 september 2022

Big Jim - Safari outfits

Dags för lite Big Jim igen. 
Förra inlägget som innehöll en reklamsida med Star Wars-leksaker blev en riktig flopp med riktigt dåligt antal besök. Kanske t.o.m. bloggens minst besökta inlägg. Verkar inte som att bloggens läsare är intresserade av Stjärnornas Krig vad vet jag?
I och för sig så har ju också Star Wars blivit väldigt mainstream så kanske är folk trötta på det? 

Idag blir det istället lite av ett återvunnet inlägg på bloggen. Ursprungligen så skrev jag ner årtal och artikelnummer på några av Big Jims olika Safari-klädset och publicerade det på Facebook men väljer alltså att återanvända det här inne. 
Så vi reser tillbaka i tiden och tittar på det som jag skrev 2015; 

Har roat mig med att identifiera och sätta årtal (första utgivningsår) samt artikelbenämning på lite olika Safari outfits. 
Safari-temat var med i nästan hela Big Jim linjens utgivning och känns som en klassisk serie. Givetvis var inte Jim ute efter att skada djuren. Hans uppgift var snarare att rädda och skydda dom mot elaka tjuvjägare. 
Det var riktigt knepigt att leta upp en del av dessa set och dessutom finns det en hel del varianter med samma artikelnummer men med lite olika innehåll.
Tar tacksamt emot tips och förslag på vad som saknas i nedanstående lista. 
Det finns även ett set som gavs ut sent till Spy-serien. 

Från vänster till höger: 

1. Nr 8861 Safari 1974
2. Nr 8861 Safari 1973
3. Nr 9408 Safari 1979
4. Nr 9488 Domptör 1978
5. Nr 4052 Action set Safari 1982
6. Nr 9918 Tiger Trail 1976
7. Nr 7245 Wildhunter 1975
8. Nr 9934 Big Jeff Griphands.




Ha en fortsatt bra helg och tack till er som besöker min blogg och orkar läsa igenom mitt dravel då och då. Förhoppningsvis återkommer jag så småningom med något som lockar och intresserar fler läsare. 
Eller så får jag väl fortsätta skriva för mig själv så som tanken var från början. 
Får se när inspiration, tid och lust infinner sig. 
Må gott! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar