söndag 11 september 2022

Airfix - Arabs (Bedouin) 1964

En ask med småkrigare (1/72) från Airfix som jag troligtvis hade kastat mig över med glädje som barn! Asken innehöll bla kamelryttare, bara en sån sak! Att kunna ställa upp dessa på ena sidan sandlådan och mina Främlingslegionärer på den andra hade ju varit så perfekt. Tyvärr minns jag inte Beduinerna från barndomens besök i leksaksbutikerna men troligtvis berodde detta på att jag var för ung och för att rekommendationerna om krigsleksaker gjorde det svårt att överhuvudtaget kunna köpa plastkrigare i Svenska leksaksbutiker. 

Om jag har förstått det rätt så är detta en s19-box från 1964. Beduinerna gavs även ut i andra typer av boxar. 

Baksidan av asken berättar vilka figurer som ingår och hur många av varje som finns med. 

Bild från fantastiska Plastic Soldier Review



Ha en fortsatt bra helg och tack för att ni läser. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar