onsdag 27 juli 2022

Bolt Action - Panzer III G Blitzkrieg Miniatures

Den här stridsvagnen från Blitzkrieg Miniatures målade jag upp för ca 3-4 år sedan.
Den är i skala 1/56 och gjuten i resin med detaljer av metall.
Figuren som sitter och kopplar av i tornet är i metall och kommer från Perry Miniatures. 



Modellen var en fröjd att sätta samman och det krävdes minimalt med rensning av delarna innan dom sattes samman. 





Den kommer förhoppningsvis användas när jag spelar Bolt Action med min armé som jag målat upp i omgångar till Afrika Korps.
Jag köpte min modell via Perry Miniatures webbshop men detta var före Brexit så idag hade jag nog försökt med en leverantör inom Eu för att slippa betala ev tull och moms.
Jag har tyvärr inte funnit någon Svensk butik som säljer Blitzkrieg Miniatures fordon.
Om någon har ett tips så skriv gärna en rad om det. 

Tabletopper.nl är en webbutik som har dessa modeller i sitt sortiment och ligger inom Eu.
Dock har jag ännu inte prövat hur det funkar att beställa via dom.

Ha en fortsatt bra sommar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar