måndag 2 augusti 2021

Dagens Warhammer-bild 1992


Den här bilden är saxad ur White Dwarf magazine nr 154. Jag brukade studera varenda detalj på detta fantastiska ”Wizard’s tower” när det begav sig. Det råkar också vara så att WD 154 är det allra första numret av tidningen som jag införskaffade som nykläckt figurspelare så jag antar att man fann intresse av varenda uppslag på ett helt annat sätt än vad jag kanske hade gjort idag. Även Empire-figurerna imponerade och en av de första icke-Orciska sakerna jag skaffade var en blister med just de Halberdiers i metall som står uppe på taket på tornet. Så sjukt fina figurer om ni frågar mig. Som så mycket annat från den här upplagan av figurer till Empire så är dom skulpterade av Alan och Michael Perry. 

Den klassiska Hellblaster Volley Gun med sitt crew går ju inte heller av för hackor! 

White Dwarf nr 154, oktober 1992.


Ha en fortsatt bra dag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar