lördag 15 maj 2021

Bolt Action - Rubicon Horse Drawn Wagon

För ett tag sedan så införskaffade jag mig ett ex av Rubicon Models byggsats Horse drawn wagon. Kanske inte den häftigaste modellen som jag byggt men klart intressant och ur ett Bolt Action-perspektiv användbar som ett billigt dragfordon till en artilleripjäs. Tror jag sneglat på den här byggsatsen ända sedan den gavs ut men ändå prioriterat andra saker före en enkel häst och vagn. Den här gången blev det dock ett köp vilket jag så här i efterhand är glad för. Jag beställde min byggsats från Alphaspel där den i skrivande stund ligger på 140kr. 


Själva byggsatsen är enkel och delarna passar bra ihop. Man kan välja att använda sig av en eller två hästar men om man vill ha tömmar och andra spännen så får man själv knåpa ihop dessa. Figurer ingår inte heller men Rubicon säljer sådana om man vill ha det som ett civilt ekipage. Då min vagn ska användas till Bolt Action så rotade jag fram lite militära figurer som passar bättre för det ändamålet.

Figurerna och den extra lasten kommer från Warlord games och basen är gjord av baser från Renedra.




Det ser ut att bli regn idag. Kanske läge att sjösätta något nytt projekt? 

Trevlig helg! 


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar