måndag 12 augusti 2019

Star Wars-leksaker 1981

Den här dubbelsidiga postern följde, åtminstone under en tid, med i boxarna till de populära leksakerna från Star Wars.
Här ser vi flera av favoriterna från de två första filmerna och som barn var det här allra högst upp på min egna önskelista åren 1981-84.
At-at och Årtusende Falken kunde man ju tyvärr bara glömma då dom kostade en halv förmögenhet redan då men de lite mindre sakerna fanns det ändå en möjlighet att få sätta klorna i.


Mitt första skepp till Star Wars blev en X-Wing Fighter.
Jag önskade egentligen en Snowspeeder men en X-Vinge var ju ändå helt ok.
Min kompis som var van vid att få saker i affären hade båda de skeppen plus en MLC-3 och en Landspeeder.
Givetvis hade han också överlägset flest gubbar.

Nåja, kärleken till Star Wars lever vidare hos mig och jag tycker fortfarande att det här är bland de bästa leksaker som gavs ut under sent 70-tal till mitten av 80-talet.
Kan fortfarande känna rysningar av nostalgi längst ryggraden när jag kollar in bilder som dom här. 😊

Ha en bra kväll och tack för att ni tog er tid att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar