onsdag 14 augusti 2019

Bolt Action - Horch 1A Flak Afrika Korps

Dagens "nytt från målarbordet" är ju egentligen inte någon helt nymålad pjäs utan snarare något som jag knåpade samman i vintras (?).
Detta är en Horch 1A 2cm Flak från Warlord Games.


Byggsatsen är i resin med figurer och detaljer gjutna i metall.
Jag kan börja med att säga att det här var en ganska pillig och lite småjobbig modell att sätta ihop.
Själva kanonen var definitivt svårast att bygga samman då allt var i metall och det var inte alls speciellt självklart var alla delar skulle sitta.
Jag valde att "pinna" fast figurerna till själva bilen så att dom inte så lätt ska falla av när den används på spelbordet.
Resten av smådelarna fick jag ösa superlim över för att dom skulle fastna!


Som jag skrivit tidigare så gillar jag att måla figurer som är av metall men när det kommer till objekt som den här så hade jag gärna valt plast före metall.
Trots ovanstående så tycker jag att det är en cool pjäs och jag blev riktigt nöjd över resultatet.
Ser fram emot när den får göra debut för mina Afrika Korps på spelbrädet.








Ha en bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar