torsdag 1 oktober 2020

Käpphästen - Bärkasse 1978

En plastpåse från barndomens favoritbutik nr 1!

Käpphästen var väl egentligen en butikskedja men för mig så var det lika med den stora leksaksbutiken på Mobilia köpcentrum i Malmö. På 70 och 80-talet hade dom inte bara ett brett sortiment utan även ett imponerande djupt sådant. Alla populära nyheter fanns alltid på plats. Här köpte jag inte bara min allra första Big Jim-figur utan även många av Star Wars-gubbarna, Britains och plastsoldater införskaffades i just den butiken. Dom hade alla mina favoriter och dom hade framförallt mycket att välja på när man mycket lycklig var på besök där. 

Den här påsen tror jag är från 1978. Ser jag på Big Jim-trycket så är både jeepen och krigskorren från det året. Barbie är jag lite osäker på och när jag googlar efter årtal så får jag fram både 1978 och 1979 men men som sagt med tanke på Jim och hans bil så blir min gissning 78. 

Påsen i övrigt kan jag inte säga så mycket om då jag normalt sett inte samlar påsar men jag har ett svagt minne av den från när jag var barn. Den här ser ut att vara oanvänd och trycket är riktigt bra. Kanske inget som jag kommer displaya eller rama in men tillräckligt kul och full av nostalgi för att sparas ändå.           




Ha en fortsatt bra dag och tack för att ni läser min blogg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar