onsdag 31 juli 2019

Humbrol Fantasy färg

Det här är nostalgi för en del och en axelryckning för andra.
För min del hamnar det någonstans mitt emellan.
I början av 90-talet när jag inledde mina första stapplande steg mot att måla spelfigurer så fanns denna serie med vattenbaserad hobbyfärg ute i butikerna.
Även om dom var lättillgängliga när man behövde färg så blev jag nog aldrig riktigt kompis med dom.
Minns dom som väldigt matta och nästan korniga men jag hade kanske bara otur eller så minns jag fel?

Nåja, idag är jag glad över att det finns så mycket bra alternativ att måla med istället för dom här.
Sen är det ju alltid trist att jag som figurmålare fortfarande får finna mig i att bli förpassad till speciella hobbybutiker eller webben om jag vill ha tag i bra färg.
Där påbörjade Humbrol ju faktiskt någonting väldigt lovande när dom lyckades med konststycket att få in sina fantasyfärger i så många helt vanliga butiker.
Blev det kris så fanns åtminstone Humbrol där för att rädda hobbykvällen!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar