tisdag 21 februari 2023

Bolt Action - Japanese Army (del 4)

Redan del 4 och jag måste säga att det går fruktansvärt långsamt med min nya armé.
Jag skyller på tidsbrist eftersom mitt intresse för att måla gubbar och spela Bolt Action inte har mattats av ett enda dugg.
Däremot så har jag jobbat mycket extra samt haft en del andra bekymmer och vardagsproblem att brottas med.
Men...



Första enheten är faktiskt färdigmålad!
Hurra för mig! 
Känns riktigt bra även om jag så klart behöver måla fler gubbs för att kunna spela ett parti BA med Japanerna. 

Jag har även hunnit med med att basa och grundmåla det som ska bli min General samt klistrat samman två livvakter åt den samma så nu är jag på G. 

Till en början så blir det en armé som till stor del kommer bygga på infanteri, vilket för många av er kanske i och för sig är en självklarhet.
Jag tänkte försöka bygga en spelbar styrka som i första hand utgår från den infanteribox som vi pratade om redan i del 1 och 2 av denna ”följetong”.
Detta mest på grund av att kunna visa ungefär hur långt man kan komma med endast en ask infanteri samt en supportlåda samt eventuellt något fordon etc och dels för att hålla kostnaderna nere så mycket som möjligt.
Vi får väl se hur länge som jag kan hålla mig till denna plan.

Ha en fortsatt bra dag!       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar