måndag 24 juni 2019

Bolt Action Fransk Mortar

Det här blir en test för en ny app som jag valt att testa att köra Blogger genom.
Hade en äldre app som visade sig vara ganska obrukbar så det ska bli spännande att se hur det här fungerar.
Möjligheten att skriva och göra inlägg samt hantera bilder via mobilen känns extra lockande så här på sommaren.

En annan premiär är den här nymålade Mortarn till Bolt Action.
Det är den första testpjäsen till det som längre fram ska bli en Fransk armé till Bolt Action.



Ha en fortsatt bra sommardag! 


2 kommentarer:

  1. Nice! om du vill gå "the extra mile" så är ryggsäckarna och väskorna kantade med rött läder (men det är asjobbigt att måla).

    Vad är det för app? Har också behov av en bra app som möjliggör snabbare inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Laffe och tack för tipset.
      Ber om ursäkt för sent svar men det visade sig att den nya appen som jag prövade fungerade bra utom på en sak, det publicerar inte kommentarer eller några svar på sådana.
      Således testade jag med att svara dig två gånger men appen vägrade publicera det.
      Nu är jag vid en dator istället så då ska det förhoppningsvis gå bättre, :)
      Appen som trots allt är hyfsat bra för att posta inlägg i Blogger heter i Playbutiken (jag kör android) "blogger (new)".
      Utseendet är i princip det samma som när du använder Blogger framför en dator vilket underlättar. Förutom det där med kommentarer så klart.

      Jag kan i ärlighetens namn inte mycket om de Franska uniformernas utseende och detaljer men det är väldigt kul att försöka hitta info och referensbilder och sedan översätta det till sin målarlåda.
      Jag väljer oftast från de kulörer som jag har hemma så allt är nog inte helt rätt men å andra sidan så påverkade slitage och fältförhållandena allt så det får bli lite ragtag. :)
      Tyvärr märkte jag att antalet bra och tillförlitliga referensbilder inte var alls lika många för de Franska WWII-uniformerna som jag önskade.
      Såg dom där små läderdetaljerna på deras ryggsäckar men valde bort dom då jag kommer att behöva måla cirka 60-talet infanterister.
      Det här vinner inga målningstävlingar men ser åtminstone ok ut på spelbordet. :)
      Får väl se hur länge det här nya projektet tar men det känns onekligen lite "jobbigare" att måla Fransmän än mycket annat jag målat till BA.

      Radera