måndag 23 juli 2012

Jawa - Large size Action Figure 1979

Den här 12" figuren ingår i den serie med stora Star Wars figurer som Kenner släppte under slutet av 70-talet.
Förmodligen föredrog barnen den vanliga storleken på sina favoriter för 12:orna försvann ganska snabbt ur butikerna och serien lades på is.
Den enda figur som släpptes med både Star Wars och Empire Strikes Back loggan på askarna var Boba Fett.
IG-88 var den sista figur att släppas 1980 och fanns enbart i ESB låda.

Totalt finns det 12st vintage figurer; R2-D2, Ben Kenobi, Han Solo, Leia, Luke, Chewbacca, C-3PO, Stormtrooper, Darth Vader, Jawa, IG-88 och Boba Fett.

Förr hade jag själv inte så mycket över för denna leksakslinje men det vete fanken om jag inte har ångrat mig.
Numera tycker jag faktiskt att det är en riktigt snygg och klassisk serie!

 

En komplett Jawa består av en kappa av tyg, bälte och en Ion blaster (tror jag det ska föreställa).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar